Dziś mamy 19 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

17 września 2021

Integracyjny wyjazd do Grudziądza. Pogoda i humory dopisały

fot. pow.

W dniu 15 września 2021 roku grupa członków Polskiego# Związku Niewidomych Koła Powiatowego w Nakle wraz z opiekunami udała się na wycieczkę integracyjną do Grudziądza, dofinansowaną ze środków PFRON.

Na Błoniach Nadwiślańskich spotkaliśmy się z przedstawicielami Koła Powiatowego PZN w Grudziądzu oraz z panią przewodnik i rozpoczęliśmy zwiedzanie. Spichrze, które uznawane są za jedne z najstarszych w Polsce, usytuowane na wiślanej skarpie, wznoszącej się w stronę ruin zamku krzyżackiego tworzą piękną i charakterystyczną panoramę miasta. Skwerem Andrzeja Wajdy, który kręcił w 2008r film „Tatarak”, udaliśmy się na Górę Zamkową, gdzie dawniej był zamek krzyżacki a obecnie jest tam Wieża Klimek, z której można obserwować panoramę miasta i okolic.

Byliśmy w Bazylice św. Mikołaja oraz Kościele rektoralnym księży Marianów. O godz. 13.00 był obiad, kawa i ciasto, po którym każdy z uczestników wycieczki otrzymał upominek a następnie czas wolny. Wracając widzieliśmy Pałac Opatek Benedyktynek, przechodząc koło symbolu miasta jakim jest pomnik Flisaka udaliśmy się do grudziądzkich solanek. Ciekawostką jest to, że miasto leży tylko na jednym brzegu Wisły a po drugiej stornie rzeki są już Bory Tucholskie. Podczas całego pobytu była z nami pani przewodnik, która w bardzo ciekawy sposób opowiadała nam historię miasta i okolic. Pogoda słoneczna i ciepła nam dopisała i wracaliśmy w dobrych humorach radośni i pełni nadziei, że spotkamy się znów za rok. Dziękujemy firmie InTravel za bezpieczny i miły przewóz.

Materiał: Alicja Wiechowska

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 35 3

Czytaj również

udostępnij na FB

Ciekawe miejsca na terenie Leśnictwa Dębogóra. Co warto zobaczyć?

Pogoda nie zachęca wręcz do #wychodzenia na zewnątrz, więc My chcemy Was zachęcić do lektury przy porannej kawie. Tym razem kilka ciekawych miejsc na terenie Leśnictwa Dębogóra.

(czytaj więcej)

Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka

Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.

Edukacyjny piknik z okazji Dnia Ziemi. Wstęp bezpłatny

22 kwietnia 2024 r. po raz pięćdziesiąty czwarty obchodzimy# Dzień Ziemi. To święto ekologiczne, które w tym roku promowane jest hasłem: Planeta kontra plastik. W ramach obchodów Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jest współorganizatorem edukacyjnego pikniku na terenie Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB.

Ćwiczenia strażaków w Szczecinie. Doskonały obiekt do nauki

W ramach zawartego porozumienia o współpracy #z Politechniką Szczecińską ratownicy OSP JRS wzięli udział w ćwiczeniach zorganizowanych w Akademickim Centrum Szkoleniowym MUSTC.