Dziś mamy 24 września 2021, piątek, imieniny obchodzą:

30 lipca 2021

Mistrzowski Kurs Wokalny. W sobotę koncert finałowy

fot. UM w Więcborku

fot. UM w Więcborku

To już drugi w tym roku# Więcborski Wakacyjny Kurs Mistrzowski.

Tym razem do Więcborka zjechali śpiewacy operowi, którzy pod okiem wspaniałych Mistrzów szlifują swój talent. Specjalnymi uczestnikami będą też dzieci i młodzież uczęszczająca na zajęcia wokalne do Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Więcborku. Będzie to dla mieszkańców pierwsze spotkanie z artystami wysoce doświadczonymi i profesjonalnymi w procesie edukacji artystycznej. Efekty pracy będzie można podziwiać w sobotę, 31 lipca, o godz. 18.00 w czasie koncertu finałowego, na Placu Jana Pawła II w Więcborku.

Warsztaty prowadzą:

Andrzej Dobber – baryton. Jeden z największych barytonów świata. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Laureat prestiżowych konkursów wokalnych, m.in. w: Gütersloch (Neue Europeische Stimmen), Wiedniu (Belvedere), Monachium (Grand Prix konkursu ARD). Występuje na największych scenach świata, m.in. w: Berlinie (Deutsche Oper, Komische Oper, Staatsoper), Dreźnie, Essen, Frankfurcie nad Menem. Śpiewał również w Hanowerze, Hamburgu, Karlsruhe, Kolonii, Lipsku, Monachium, Norymberdze, Amsterdamie, Brukseli, Cincinnati, Edynburgu, Florencji, Glasgow, Hongkongu, Londynie (Covent Garden, Albert Hall), Maladze, Mediolanie (La Scala), Montpellier, Nowym Yorku (Metropolitan Opera, Fischer Hall), Paryżu (Opera Bastille), Petersburgu, Tel Awiwie, Tuluzie, Tokio, Vancouver, Wiedniu. Brał udział w Glyndebourne Festival Opera (Macbeth). W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej wystąpił w operach: Simon Boccanegra, Rigoletto i Traviata Verdiego oraz Carmen Bizeta. Występował pod batutą wielu wybitnych dyrygentów, takich jak: Christian Thielemann, Colin Davis, Roger Norrington, Arnold Oestmann, Riccardo Chailly, Gary Bertini, Edo de Waart, Pinchas Steinberg, Giuseppe Sinnopoli, Simone Yang, Helmuth Rilling, Kazushi Ono, Stefan Soltesz, Vladimir Fiedosiejew, Vladimir Jurowski, Sylvain Cambrelling, Yakow Kreizberg, Roberto Abbado, Richard Armstrong, Riccardo Muti, Carlo Rizzi, Zubin Mehta, Valery Gergiev. Spośród wielu osiągnięć artysty warto wspomnieć debiut w mediolańskiej La Scali pod dyrekcją Riccardo Mutiego (Rigoletto, Trubadur) oraz liczne występy na festiwalu Maggio Musicale Fiorentino pod batutą Zubina Mehty (Trubadur, Attilla, Tosca). W 2007 roku zadebiutował w nowojorskiej Metropolitan Opera i w Fischer Hall. Rok 2008 przyniósł debiut w londyńskim Covent Garden (Traviata). W tym samym sezonie powrócił do paryskiej Bastille (Luisa Miller), Amsterdamu (Bal maskowy) i Hamburga (Macbeth), wystąpił także w spektaklach: Król Roger w Sankt Petersburgu i Edynburgu, Rigoletto, Traviata w Hamburgu, Nowym Yorku (MET) i Los Angeles, Stiffelio w MET, Simone Boccanegra w Touluzie. Jedyny polski baryton śpiewający główne Verdiowskie partie barytonowe na największych i najbardziej prestiżowych scenach świata. W 2013 roku nagrał solową płytę Arias, która w kwietniu 2014 roku zdobyła nagrodę Fryderyk w kategorii „najlepszy album solowy w muzyce klasycznej”.
W lutym 2015 roku otrzymał niemiecki honorowy tytuł Kammersänger przyznawany wybitnym i zasłużonym śpiewakom operowym. To wybitne, elitarne wyróżnienie przyznawane jest bardzo rzadko i tylko przez przedstawicieli najwyższych władz. Godność ta wywodzi się z czasów feudalnych, kiedy królowie i książęta nazywali tak szczególnie wyróżniających się talentem ulubionych artystów występujących na ich dworze.

Andrzej Lampert – jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej im. Grzegorza Fitelberga w Chorzowie. Studiował w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. W 2008 roku ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie śpiewu solowego Janusza Borowicza. Od 2011 roku pozostaje pod opieką wokalną Heleny Łazarskiej. Jest laureatem konkursów, takich jak m.in. 3. Konkurs Wokalny im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, 15. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu czy 15. Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Imricha Godina Iuventus Canti we Vráblach. W 2010 roku, jako Alfred w Traviacie G. Verdiego, zadebiutował na deskach Opery Śląskiej w Bytomiu. W roku 2013 na tej samej scenie wcielił się w rolę Leńskiego w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, będąc już wówczas solistą Opery Krakowskiej, gdzie po raz pierwszy wystąpił jako Pinkerton (Madama Butterfly G. Pucciniego), a następnie – Nemorino (Napój miłosny G. Donizettiego), Barinkay (Baron cygański J. Straussa), Parys (Piękna Helena J. Offenbacha), Walther (Tannhäuser R. Wagnera), Don Narciso (Turek we Włoszech G. Rossiniego), Ernest (Don Pasquale G. Donizettiego). Ponadto, na deskach polskich oper, występuje jako Nadir (Poławiacze pereł G. Bizeta) i Romeo (Romeo i Julia Ch. Gounoda). W 2014 roku stworzył kreację sceniczną Alfreda w serii przedstawień wraz z premierą Traviaty G. Verdiego w Operze Narodowej w Montpellier, a rok później zaśpiewał partię Tamina w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta w teatrze operowym w Baden. Na swoim koncie ma również szereg wykonań koncertowych, m.in. partii solowych w Pasji według św. Mateusza (dyr. Conrad Artmüller, Wiedeń 2014) i Pasji według św. Jana J.S. Bacha (Salzburg 2015). Ponadto wystąpił podczas Salzburger Festspiele (2013, 2014) oraz otrzymał zaproszenia do udziału w projektach wokalno-instrumentalnych w Kanadzie i Niemczech. W swoim dorobku ma liczne nagrania płytowe, m.in. opery Paria S. Moniuszki (DUX) i Petite messe solennelle G. Rossiniego (Filharmonia Narodowa, maj 2018). W październiku 2018 roku, wraz z NOSPR, dokonał nagrania III Symfonii „Pieśń o nocy” K. Szymanowskiego. Podczas realizacji fonograficznych współpracował też z zespołem PIN i Sarah Brightman (album Symphony, 2008). W 2017 roku został laureatem 11. Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepszy śpiewak operowy”. W roku 2018 za rolę Romea w spektaklu Romeo i Julia Ch. Gounoda otrzymał Złotą Maskę i nagrodę im. Zbigniewa Grucy, przyznawaną przez redakcję „Dziennika Teatralnego”. 21 września 2018 roku został uhonorowany Złotą Odznaką wręczoną przez Marszałka Województwa Śląskiego za zasługi i krzewienie kultury na terenie województwa śląskiego. Artysta wystąpił z Filharmonią Lizbońską w Lizbonie. W 2019 roku, jako Pasterz, wziął udział w produkcji Króla Rogera K. Szymanowskiego w Operze w Grazu. Następnie zadebiutował partią Leńskiego w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.

Akompaniują:

Monika Kolasińska – Pianista-korepetytor. Pierwsza polska absolwentka podyplomowych studiów w zakresie Coachingu Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Pochodzi z rodziny o wielopokoleniowych tradycjach muzycznych.

Od momentu ukończenia studiów w UMFC oraz Międzywydziałowego Studium Pieśni (2012) do 2018 r. była związana z Wydziałem Wokalno-Aktorskim warszawskiej uczelni muzycznej. W ramach tej współpracy pełniła rolę korepetytora solistów oraz brała aktywny udział we wszystkich wystawianych przez wydział operach W.A. Mozarta (Cosi fan tutte, Don Giovanni, Le nozze di Figaro), realizując partię klawesynu. Była także korepetytorem solistów przy wystawieniu oper Suor Angelica G. Pucciniego oraz Oniegin P. Czajkowskiego. W 2016 r. została uhonorowana Nagrodą Rektora UMFC za działalność artystyczno-dydaktyczną.

Od 2018 r. współpracuje z Operą na Zamku w Szczecinie, realizując partie klawesynu w Cosi fan tutte W. A. Mozarta. Jako korepetytor solistów współpracowała m.in. z Ewą Marciniec, Aleksandra Orłowską, Andrzejem Dobberem, Vesseliną Kasarovą, Anna Lubańską, Iwoną Hossą.

Alicja Tarczykowska – Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie fortepianu prof. Wiesławy Ronowskiej (2006). Swoje umiejętności doskonaliła pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń na Podyplomowym Studium w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2008). Jako stypendystka programu Socrates Erasmus kształciła się również w Istituto Musicale Achille Peri w Reggio Emilia we Włoszech (2005). Ukończyła Podyplomowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie (2012).
Za osiągnięcia artystyczne otrzymała dwukrotnie Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Nagrodę Prezydenta Miasta Torunia.
Od czerwca 2015 roku uczestniczy w Programie Kształcenia Młodych Talentów Akademia Operowa, realizowanym przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie. Do tej pory w ramach tego projektu wystąpiła podczas wielu koncertów, a także brała udział w kursach mistrzowskich, prowadzonych przez takich artystów, jak: Eytan Pessen, Helmut Deutsch, Paul Plummer, Matthias Rexroth, Izabela Kłosińska, Olga Pasiecznik, Ewa Podleś, Jerzy Marchwiński, Neil Shicoff, Hedwig Fassbender, Peter McClintock, Anna Marchwińska i Brenda Hurley.
Od roku 2006 pracuje jako pianista i korepetytor na Wydziale Wokalno – Aktorskim oraz Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od roku 2011 jest również wykładowcą na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Prowadzi ożywioną działalność koncertową jako kameralistka. Towarzyszy śpiewakom podczas licznych koncertów, konkursów, festiwali i kursów mistrzowskich. Posiada bogaty repertuar, zawierający utwory literatury wokalnej i skrzypcowej, a także altówkowej, wiolonczelowej i inne.
Otrzymała indywidualną nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2014), zespołową nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Poznaniu (2014) oraz odznakę honorową Zasłużony dla Kultury Polskiej nadaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2017).

W roku 2016 towarzyszyła śpiewakom podczas IX Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego w Teatrze Wielkim w Warszawie w roli oficjalnego pianisty Konkursu.

Materiał: UM w Więcborku 

Oceń artykuł: 0 0

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (0) Zgłoś naruszenie zasad

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Szczotki do włosów tytanowe Termix
Żel UV 5ml
7,50PLN
Budowa hal
Budowa stanu surowego
Deska elewacyjna
Sporządzanie listy płac
od 50PLN
Remonty mieszkań
Narożnik z funkcją spania, możliwość wyboru tkanin
0

Dzień Bez Samochodu. Zostaw auto w garażu i nadrób zaległości!

Zdarza Ci się narzekać, że masz za mało czasu na czytanie, oglądanie filmów, albo# załatwianie spraw urzędowych? Jeśli dodatkowo jesteś kierowcą – mamy dla Ciebie dobrą radę. Dziś, w Dzień Bez Samochodu, zostaw auto w garażu i nadrób zaległości!

(czytaj więcej)
0

Służy w lekkiej piechocie, a jego żywiołem jest woda

Na co dzień jest dowódcą plutonu ogniowego w 82# batalionie lekkiej piechoty w Inowrocławiu. Poza tym ppor. Jarosław Wengierski od dziecka trenuje sporty wodne, w których odnosi liczne sukcesy. Ostatnie lata to starty w zawodach smoczych łodzi, które stają się coraz bardziej popularne w kraju i na świecie.

(czytaj więcej)
0

Apetyt na kawę służy zdrowej starości. Dobroczynne związki zaklęte w filiżance

Co piąty mieszkaniec Unii Europejskiej ma 65 lat i więcej#. Oznacza to, że niemal 100 milinów ludzi na naszym kontynencie mierzy się z wyzwaniami późnego wieku. Wśród nich znajduje się wiele rodzajów zaburzeń zdolności poznawczych, w tym choroba Alzheimera. Schorzenie to dotyka już 5 proc. osób w tym wieku. Przewiduje się, że populacja osób starszych będzie rosła, co prawdopodobnie będzie równoznaczne ze wzrostem liczby osób cierpiących na chorobę Alzheimera. Nie dziwi więc zwiększony wysiłek naukowców w celu poszukiwania czynników mogących przedłużać sprawność umysłową. Jedynym z nich, szczególnie przykuwającym uwagę badaczy, jest kawa.

(czytaj więcej)
0

Domek do ogrodu na jesień. Na co zwrócić uwagę przy zakupie

Jesień w ogrodzie i na działce kojarzy się z porządkami.# Zanim wygodnie rozsiądziemy się w fotelu ciesząc się ciepłym wrześniowym słońcem, dobrze jest poświecić trochę czasu na prace pielęgnacyjne. Z pewnością usprawni je dobra organizacja, odpowiednie narzędzia i akcesoria oraz domek ogrodowy, czyli miejsce, w którym zawsze można trzymać wspomniane rzeczy pod ręką. Podpowiadamy, co warto wiedzieć przez zakupem domku, który jest zrobiony z tworzywa sztucznego.

(czytaj więcej)