Dziś mamy 20 kwietnia 2024, sobota, imieniny obchodzą:

23 maja 2022

Weekend poświęcili zwiedzaniu. Jak minęły kolejne dni praktyk?

fot. pow.

Po intensywnym tygodniu podczas stażu przyszedł czas na# odpoczynek.

Sobotę rozpoczęliśmy od wizyty w ZOO w Ljubljanie. Mieliśmy okazję zobaczyć wiele egzotycznych zwierząt. Najbardziej podobał nam się moment karmienia lwów morskich, podczas którego wykonywały one różne sztuczki. Po południu wybraliśmy się do centrum Ljubljany, stolicy Słowenii. Na miejscu przywitał nas przewodnik, który opowiedział nam historie miasta oraz pokazał wiele ciekawych zabytków. Między innymi widzieliśmy pomnik słoweńskiego poety France Prešeren, Smoczy Most wykonany ze zbrojonego betonu oraz drzwi do katedry Świętego Mikołaja, przedstawiające historię miasta. Duże wrażenie zrobił na nas rejs po Lublanicy, mogliśmy z perspektywy rzeki podziwiać piękną architekturę miasta zaprojektowaną w dużej mierze przez jednego z najwybitniejszych słoweńskich architektów Jože Plečnika.

Niedzielę zaczęliśmy od wędrówki górskim szlakiem w Alpach Julijskich. Po godzinnym spacerze w Triglavskim Parku Narodowym, wzdłuż malowniczych szczytów dotarliśmy do schroniska "Dom v Tamarju", gdzie mieliśmy okazję spróbować różnych słoweńskich potraw. Po zaskakująco dobrym posiłku wróciliśmy innym szlakiem do Planicy, po której oprowadził nas przewodnik. Zobaczyliśmy m.in teren do narciarstwa biegowego, który został zrobiony z EKO śniegu. Wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy na skocznię narciarską, dzięki czemu mogliśmy podziwiać przepiękne krajobrazy ze szczytu. Usłyszeliśmy od przewodnika o rekordziście, który wbiegł na szczyt skoczni, w niespełna pięć minut oraz podziwialiśmy śmiałków, zjeżdżających na linie. Po powrocie ze szczytu poszliśmy do centrum sportowego, na taras widokowy, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia i podziękowaliśmy nauczycielkom z BC Naklo paniom Veronika Gorjanc i Lenka Žigon oraz przewodnikowi za oprowadzenie nas po tych przepięknych miejscach. Mieliśmy też okazję, w lokalnym sklepie kupić pamiątki dla bliskich.

Materiał: Dagmara Maciejewska, Zuzanna Strzyżewska, Joanna Bukato, Marta Białecka - Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Samostrzelu

Autorzy nie wyrażają zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 8 7

Czytaj również

udostępnij na FB

Ciekawe miejsca na terenie Leśnictwa Dębogóra. Co warto zobaczyć?

Pogoda nie zachęca wręcz do #wychodzenia na zewnątrz, więc My chcemy Was zachęcić do lektury przy porannej kawie. Tym razem kilka ciekawych miejsc na terenie Leśnictwa Dębogóra.

(czytaj więcej)

Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka

Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.

(czytaj więcej)

Szkolenie rezerwistów. Duże zaangażowanie podczas zajęć

W dniach 15-19.04.br. instruktorzy z Brygadowego Zespołu# Szkoleniowego 8. Kujawsko-Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej szkolili na Jachcicach rezerwę pasywną.

(czytaj więcej)

Kwiecień plecień. Poranne opady śniegu zaskoczyły mieszkańców

W kcyńskiej gminie dziś rano #padał śnieg z deszczem i to dość intensywnie. Za oknem przez kilkanaście minut panowała iście zimowa aura.