Jak pracować w warunkach open space?

Znalazłaś ostatnio pracę dzięki Pracuj.pl. Kiedy przyszłaś do biura, okazało się, że zostało ono skonstruowane na zasadzie open space, z którym nie miałaś jeszcze do czynienia. Jedyne, co ci się z tym kojarzy to hałas, harmider, ciągły dźwięk telefonów. Jak się zachować na takiej przestrzeni? Czy taki rodzaj biura ma jedynie same wady? Jak wygląda taka praca oraz jak należy się zachować, aby nie utrudniać innym pracy? Tego wszystkiego dowiesz się czytając nasz artykuł.
Open space – co to w ogóle jest?
To nic innego jak ‘otwarta przestrzeń’. Pracownicy zajmują miejsca w jednym wielkim pomieszczeniu, z dużą ilością biurek, które są oddzielone od siebie cienkimi ściankami. Tworzą one tzw. boksy. Biuro ma swoich przeciwników, jak również zwolenników. Pierwsze biura takiego typu powstały w Stanach Zjednoczonych,.
Wady i zalety biura typu open space
Ogromną zaletą takiego typu biura jest bliski kontakt współpracowników. Dzięki temu, że znajdują się blisko siebie mogą się konsultować, przekazywać sobie informacje i dokumenty znacznie szybciej i sprawniej. Ponadto, współpraca bywa o wiele łatwiejsza. W momencie, kiedy niezbędna jest rozmowa, szybka konsultacja – nie trzeba szukać danej osoby po całym budynku, ponieważ mamy ją tuż obok siebie, niemalże na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą jest również fakt, że osoby nowo przyjęte mogą przyglądać się pracy swoich bardziej doświadczonych kolegów i uczyć się od nich. Jeżeli chodzi o kwestie finansowe – open space jest tańszy i bardziej ekonomiczny od mniejszych pomieszczeń. Takie biuro posiada również wady. Jedną z nich jest przede wszystkim wszechogarniający nas hałas, który uniemożliwia koncentrację na pracy. Ponadto, możemy czuć się nieustannie obserwowani. To powoduje u nas stres i presję.
Jak zachowywać się w biurze typu open space?
Istnieje kilka ważnych zasad, które pomogą ci lepiej zaaklimatyzować się w tym miejscu i sprawią, że twoja praca stanie się przyjemniejsza. Oto one:
- Spersonalizuj miejsce pracy,
- Nie hałasuj,
- Dbaj o higienę,
- Wyjdź, jeżeli planujesz długą rozmowę lub jest to rozmowa prywatna,
- Nie zaglądaj przez ramię,
- Nie bądź wścibska, nie wypytuj,
- Pamiętaj, że nie jesteś tu sama.
Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera
Czytaj również
Walentynki. Idealny moment, by zakochać się w zupełnie nowych smakach

Nieistotne czy tegoroczne walentynki planujemy spędzić #w parze, czy samotnie – ważne, aby tego dnia znaleźć czas na delektowanie się tym, co lubimy najbardziej. Święto zakochanych to także doskonała okazja by spróbować czegoś, na co do tej pory brakowało nam odwagi lub sprzyjających okoliczności. Być może zakochamy się w zupełnie nowych smakach, a z niektórymi składnikami lub przyprawami zwiążemy się na długie lata.
(czytaj więcej)Grypa nie odpuściła. 100% wzrost zachorowań u dzieci i dorosłych

W nowym roku grypa nie odpuściła – 100% wzrost zachorowań# u dzieci i dorosłych W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, mamy do czynienia – nie bójmy się tego nazwać – z epidemią grypy. Tylko w przychodniach enel-med w styczniu odnotowaliśmy 100% wzrost (w porównaniu do grudnia ubiegłego roku) liczby pacjentów, u których zdiagnozowano zakażenia wywołane tym wirusem. I mówimy tutaj zarówno o osobach dorosłych jak i dzieciach.
(czytaj więcej)NaszEauto. Do 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej# (NFOŚiGW) oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ) zapowiadają start programu „NaszEauto”. Na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych przeznaczone zostanie 1,6 mld zł. Maksymalna kwota wsparcia wyniesie nawet 40 tys. zł.
(czytaj więcej)Renta wdowia. Na co zwrócić uwagę przy wypełnianiu wniosku?

Ponad 288 tys. seniorów złożyło już wniosek #do ZUS o tzw. rentę wdowią. W województwie kujawsko-pomorskim zarejestrowano 19,2 tys. takich wniosków. Połączone świadczenia będą mogły być wypłacane od lipca tego roku, a na złożenie wniosku pozostało jeszcze pół roku. Zakład wskazuje, na co warto zwrócić szczególną uwagę przy wypełniania wniosku o „rentę wdowią”.
(czytaj więcej)